E-Læring
E-Læring
Gruppe #3
Gruppe #3
Definition af E-læring
Definition af E-læring
Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliverindividuel og der bliver taget højde for den enkeltespræferencer og potentiale, når det kommer til at lære nogetnyt. Derfor sætter ”læringen” fokus på, at det er det lærendeindivid der er udgangspunktet og den proces den lærende gårigennem undervejs og ikke så meget på selve undervisningen.
Meningen med E-læring er, at den lærende bliver gjortopmærksom på sine egne kompetencer og den proces somvedkommende går igennem under forløbet.
E-læring kan foregå via Internet, multimediemateriale,streaming video, cd-rom, elektroniske konferencesystemer, e-mail, simuleringer og it-støttet undervisning
Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliverindividuel og der bliver taget højde for den enkeltespræferencer og potentiale, når det kommer til at lære nogetnyt. Derfor sætter ”læringen” fokus på, at det er det lærendeindivid der er udgangspunktet og den proces den lærende gårigennem undervejs og ikke så meget på selve undervisningen.
Meningen med E-læring er, at den lærende bliver gjortopmærksom på sine egne kompetencer og den proces somvedkommende går igennem under forløbet.
E-læring kan foregå via Internet, multimediemateriale,streaming video, cd-rom, elektroniske konferencesystemer, e-mail, simuleringer og it-støttet undervisning
Effective-Learning og E-læring
Effective-Learning og E-læring
Vores besøg hos Effective-Learning gav osen stor indsigt i, hvordan man laver godtog brugbart E-lærings materiale. NårEffective-Learning har fået en opgave fraen kunde, gør de meget ud af, atundersøge hvilken organisationskultur derer i virksomheden. Dette gør, at man harnemmere ved at skræddersy E-læringsmateriale, der passer til denenkelte virksomhed.
Vores besøg hos Effective-Learning gav osen stor indsigt i, hvordan man laver godtog brugbart E-lærings materiale. NårEffective-Learning har fået en opgave fraen kunde, gør de meget ud af, atundersøge hvilken organisationskultur derer i virksomheden. Dette gør, at man harnemmere ved at skræddersy E-læringsmateriale, der passer til denenkelte virksomhed.
Effective-Learning og E-læring
Effective-Learning og E-læring
På vores besøg blev vi præsenteret fornogle af de løsninger, som Effective-Learning har lavet for henholdsvis A.P.Møller- Mærsk, Jyske Bank og DanskeBank.
De tre E-læringsspil var alle megetprofessionelle og brugbare, men de varmeget forskellige.
På vores besøg blev vi præsenteret fornogle af de løsninger, som Effective-Learning har lavet for henholdsvis A.P.Møller- Mærsk, Jyske Bank og DanskeBank.
De tre E-læringsspil var alle megetprofessionelle og brugbare, men de varmeget forskellige.
Effective-Learning og E-læring
Effective-Learning og E-læring
Løsningen til A.P. Møller-Mærsk er et af de flotteste E-læringsspil vi har set, med gennemførtgrafik og musik. Effective-Learning har virkelig formået, at forstå den organisationskultur derer i A.P. Møller-Mærsk ned til den mindste detalje. Spillet var meget prangende og højtideligtog passede perfekt på den type virksomhed som A.P. Møller-Mærsk er.
Spillet udviklet til Jyske Bank var helt anderledes end den løsning, der blev lavet til A.P.Møller-Mærsk. Her blev der lagt vægt på, at spillet skulle give medarbejderne i Jyske Bank etgodt grin, mens de lærte. Der blev brugt absurde karakterer til at undervise medarbejderne,hvor kendte danskere havde lagt stemme til. Spillet til Jyske Bank viser igen, at Effective-Learning virkelig laver deres benarbejde, for at forstå den kultur der er i en virksomhed.
E-læringsmaterialet til Danske Bank, var en del anderledes end de to foregående eksempler.Her er der ikke brugt den store grafik eller karakterer til at føre medarbejderne igennemspillet. Spillet er lavet meget neutralt og holdt i Danske Banks farver. Spillet er opbygget somen form for quiz, hvor den enkelte medarbejder, selv kan vælge, hvor vedkommende vilstarte i spillet. Så alt efter, hvor meget den enkelte føler han/hun skal lære, kanvedkommende skræddersy spillet efter individuelle behov.
Løsningen til A.P. Møller-Mærsk er et af de flotteste E-læringsspil vi har set, med gennemførtgrafik og musik. Effective-Learning har virkelig formået, at forstå den organisationskultur derer i A.P. Møller-Mærsk ned til den mindste detalje. Spillet var meget prangende og højtideligtog passede perfekt på den type virksomhed som A.P. Møller-Mærsk er.
Spillet udviklet til Jyske Bank var helt anderledes end den løsning, der blev lavet til A.P.Møller-Mærsk. Her blev der lagt vægt på, at spillet skulle give medarbejderne i Jyske Bank etgodt grin, mens de lærte. Der blev brugt absurde karakterer til at undervise medarbejderne,hvor kendte danskere havde lagt stemme til. Spillet til Jyske Bank viser igen, at Effective-Learning virkelig laver deres benarbejde, for at forstå den kultur der er i en virksomhed.
E-læringsmaterialet til Danske Bank, var en del anderledes end de to foregående eksempler.Her er der ikke brugt den store grafik eller karakterer til at føre medarbejderne igennemspillet. Spillet er lavet meget neutralt og holdt i Danske Banks farver. Spillet er opbygget somen form for quiz, hvor den enkelte medarbejder, selv kan vælge, hvor vedkommende vilstarte i spillet. Så alt efter, hvor meget den enkelte føler han/hun skal lære, kanvedkommende skræddersy spillet efter individuelle behov.
E-læring hos KreaMedia
E-læring hos KreaMedia
pixetegn06[1].gif
Det første Pixeline
Det første Pixeline
Blev lavet i 1996
Blev udviklet i samarbejde medeksperter
Er stadig på markedet
Læring gennem leg
Blev efterfulgt af en toer samme år
Blev lavet i 1996
Blev udviklet i samarbejde medeksperter
Er stadig på markedet
Læring gennem leg
Blev efterfulgt af en toer samme år
Den typiske udviklingsopgave
Den typiske udviklingsopgave
Historie og læring udvikles på en 14dages udviklingsperiode(herudoverkommer programmering)
Afprøvning sker internt(selv og egnebørn)
Drenge fastholdes ved at gøre historienmere interessant.
Det meste sker på rygraden
Der skabes ca. 8 spil om året(ikke allepixeline)
Historie og læring udvikles på en 14dages udviklingsperiode(herudoverkommer programmering)
Afprøvning sker internt(selv og egnebørn)
Drenge fastholdes ved at gøre historienmere interessant.
Det meste sker på rygraden
Der skabes ca. 8 spil om året(ikke allepixeline)
De fire lærings spil
De fire lærings spil
Udviklingsperiode på 8 uger pr. Spil
Målgruppen er børn, der skal spillehjemme, da skoler er et dårligt marked.
Rykker Pixeline brandets målgruppe optil de der går på de første klassetrin.
Læring til mindre børn vil fremoverbruge DRs børnekarakterer
Udviklingsperiode på 8 uger pr. Spil
Målgruppen er børn, der skal spillehjemme, da skoler er et dårligt marked.
Rykker Pixeline brandets målgruppe optil de der går på de første klassetrin.
Læring til mindre børn vil fremoverbruge DRs børnekarakterer
UPDATE
UPDATE
Center for journalistisk kompetenceudvikling.
Grundlagt i 1999.
Centret skal være drivkraften i at udvikle dennæste generation af journalistisk efter- ogvidereuddannelse i Danmark.
Et af UPDATE’s fokusområder er, læring vedbrug af nye medier.
Mediediregentspillet
Center for journalistisk kompetenceudvikling.
Grundlagt i 1999.
Centret skal være drivkraften i at udvikle dennæste generation af journalistisk efter- ogvidereuddannelse i Danmark.
Et af UPDATE’s fokusområder er, læring vedbrug af nye medier.
Mediediregentspillet
Spillet
Spillet
Formål: At genskabe en virtuelvirkelighed, hvor deltagerne udsættesfor situationer de kan stå overfor ideres arbejde.
Kontekst: Lokalsamfund, med tre avisermed hver deres indgangsvinkel tilnyhedsdækning.
Formål: At genskabe en virtuelvirkelighed, hvor deltagerne udsættesfor situationer de kan stå overfor ideres arbejde.
Kontekst: Lokalsamfund, med tre avisermed hver deres indgangsvinkel tilnyhedsdækning.
Spillet
Spillet
mandagPICT0023
Spillet
Spillet
Brug af flere medier på lokalaviserne:Web, Radio, TV og Avis.
Indsamle historier og indslag til deforskellige medier.
Sammensætte en medieflade somdækker nyhederne på enhensigtsmæssig måde.
Brug af flere medier på lokalaviserne:Web, Radio, TV og Avis.
Indsamle historier og indslag til deforskellige medier.
Sammensætte en medieflade somdækker nyhederne på enhensigtsmæssig måde.
Spillet
Spillet
Interaktiv udgave står hos UPDATE.
Mobil udgave til afvikling af spillet hosen medievirksomhed (brætspil).
Fremtid: Den interaktive udgave skalgøres mobil.
Interaktiv udgave står hos UPDATE.
Mobil udgave til afvikling af spillet hosen medievirksomhed (brætspil).
Fremtid: Den interaktive udgave skalgøres mobil.